Boodschappen steeds prominenter bij online bestedingen


De productcategorie food groeide het meest in het vierde kwartaal van 2017 bij de online bestedingen. Vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder, gaf de Nederlandse consument van oktober tot en met december 2017 online 52 procent meer uit binnen deze categorie. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart wordt gepubliceerd.

De reden van de sterke stijging van Food/Nearfood is volgens het onderzoek de groeiende populariteit van online supermarkten.

Na Food/Nearfood was Health & Beauty de sterkste stijger (46 procent), gevolgd door Schoenen & Personal Lifestyle (25 procent).

Net als in het voorgaande kwartaal zijn de online bestedingen in de categorie Telecom afgenomen. Vermoed wordt dat dit te maken heeft met de ingevoerde BKR-registratie bij het afsluiten van telefoonabonnementen.

De volledige rapportage van de Thuiswinkel Markt Monitor Q4 2017 verschijnt in de eerste week van maart.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.