Europese groei Delivery Hero loopt terug


De grote internationale concurrent van Thuisbezorgd.nl, Delivery Hero, heeft zijn Europese groei in 2017 met ruim een derde zien afnemen. Het bedrijf boekt vooral goede resultaten in het Midden- en Verre Oosten.

Dat blijkt uit de voorlopige kwartaalcijfers die Delivery Hero, afkomstig uit de stal van Rocket Internet, vanochtend publiceerde.

Het bedrijf eindigt het jaar met een omzet van 544 miljoen euro, wat een toename is van zestig procent. De bruto-omzet, dus de optelsom van de verkoopprijzen van de thuisbezorgde maaltijden, nam in het laatste kwartaal toe met 41 procent tot 1,1 miljard euro.

De Europese omzet steeg voor heel 2017 met 36 procent tot 199 miljoen euro. Een jaar eerder lag de omzetgroei voor het hele jaar nog op 53 procent. Een afname in de groei dus van een derde. Ook opvallend is dat de verkopen bij Delivery Hero in het vierde kwartaal van 2017 met maar 28 procent toenemen. De leiding geeft geen duiding bij de cijfers.

Het Nederlandse TakeAway.com is Delivery Hero’s grootste concurrent in Europa, zeker op vechtmarkt Duitsland. Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl boekte over de twaalf maanden tot eind juni 2017 een omzet van 139 miljoen euro, wat een jaargroei vertegenwoordigt van 81 procent. De jaarcijfers verschijnen op 28 februari.

Foto: Guilhem Vellut (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.