Pepsi met Google in WebVR


Pepsi heeft samen met Google een online campagne gemaakt waarbij de reclamecommercial van televisie wordt verlengd naar virtual reality.

Gisteren tijdens een van de vele reclameblokken gedurende de Super Bowl ging de nieuwe wereldcampagne voor Pepsi in première. Het thema van dit jaar is ‘Pepsi Generations’.

Als ondersteuning voor de tv-commercial ontwierp Pepsi met Google een online tag-on. Google bouwde een virtual reality-omgeving waarbij kijker met een cardboardviewer of met de Chromebrowser die wereld kan doorkruisen. Bijster spannend is het inhoudelijk gezien niet, maar de partijen tonen hiermee wel aan dat het web ook kan worden gebruikt voor commerciële uiting met behulp van VR-technieken.

Resultaten hebben de partijen nog niet kunnen of willen delen.

WebVR werd in maart 2016 uitgebracht door Mozilla en Google.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.