Botensite Tubbber richt zich op Amerika

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 04 dec 2017 in nieuws

Tubbber is eind vorige week uitgeroepen tot één van de winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds 2017 en gaat zich met steun van onder meer ING, KLM, MKB Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken op de Amerikaanse markt richten.

De aandacht voor die specifieke markt vloeit voort uit een expositie waar het Groningse bedrijf onlangs aan meedeed in Annapolis aan de VS-oostkust. Oprichter Anne de Vries: “De reacties waren erg positief en we hielden er zo’n 1200 nieuwe leden aan over. Amerikaanse zeilers kijken steeds vaker voorbij hun horizon. Dat heeft onder meer te maken met de stormen die het Caribisch gebied teisteren. In de Middellandse Zee hoef je niet bang te zijn dat je in een orkaan terechtkomt.”

Sinds twee jaar richt Tubbber zich als bemiddelingssite op eigenaren van zeiljachten en luxe motorboten en helpt hen die via internet verhuren. De Vries: “Wij zorgen enkel voor betalingsverkeer, verzekering van boot en schipper en natuurlijk checken we de kwaliteit van de boten en de betrouwbaarheid van hun eigenaren.”

Als winnaar van het Oranje Handelsmissiefonds, opgericht door ING, KLM, MKB Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken, krijgt de start-up een jaar lang hulp bij het realiseren van zijn exportambities. Er wordt juist voor de Amerikaanse markt gekozen omdat daar, zo klinkt de rekensom, 87 miljoen mensen zijn die in hun vrije tijd op het water te vinden zijn. In Nederland zijn dat er zo’n 1,5 miljoen.

Tubbber richtte zich van meet af aan al op de internationale markt en sloot, mede vanwege De Vries’ eerdere zakelijke activiteiten, daarom al meerdere netwerken van buitenlandse booteigenaren aan op de site. Vooral in Zuid-Europa.

Foto: Christian Lendl (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment