Talpa toont Smart Data Platform

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 24 nov 2017 in nieuws

“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.

“Technologie en data zijn de drijvende kracht achter onze innovatieve diensten van 2018. We gaan inzetten op het opbouwen van eigen technologie IP.”, intellectueel eigendom “In een modern mediabedrijf is technologie een belangrijk integraal onderdeel van de organisatie, naast content en commercie.”

Sprangers was gisteren een van de sprekers tijdens een presentatie van Talpa Network. De meeste aandacht ging die middag uit naar nieuwe programmering, John de Mols ideeën over SBS’ samenwerking met derde producenten en media for equity-deals. Het verhaal van zijn CTO echter scheen een licht op de fundamenten waarop het bedrijf wordt gebouwd.

Al vier jaar bouwt Talpa aan zijn zogeheten Connect Platform. Daaronder vallen bijvoorbeeld: content management, het OTT platform, web en app analytics en AR/VR. Een nieuw onderdeel is het Smart Data Platform. Dat bestaat uit vijf pijlers: demografie, gedrag en interesses van mediaconsumenten. Met de overname van Emesa voegt Sprangers daar nog twee fundamenten aan toe: persoonlijkheid en intenties. Wat voor persoon is iemand en voor welk typen online aankopen is hij in de race?

Emesa brengt vijf miljoen geïdentificeerde consumenten met zich mee, wat natuurlijk van veel waarde is. Maar als die gebruikers nergens zijn ingelogd, kan Talpa die gebruikers niet tracken en dus geen breder profiel opbouwen. Het ligt voor de hand dat de aanstaande overnames, want daar hintte De Mol wel op, ook in het e-commerce- of het datadomein zullen liggen.

Sprangers verklaart: “Voor het targeten van consumenten heb je echt heel diep inzicht nodig op het gebied van data.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment