Dentsu Aegis koopt Oxyma

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 22 nov 2017 in nieuws

Dentsu Aegis Network (DAN) maakt bekend dat de bedrijvengroep Oxyma overneemt. Deze overname betekent de lancering van het label Merkle in Nederland onder de vlag van Dentsu Aegis Network Nederland. Oxyma groep zal verder gaan onder de naam Merkle Nederland.

Dat maakten de partijen zojuist bekend. Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich.

“Merkle past perfect bij ons”, zegt Jos van de Loo, CEO Oxyma groep en vanaf nu dus countryleader Merkle Nederland in een persbericht. “Ze erkennen het belang van wat we doen: het helpen van grote ondernemingen met digitale transformatie en het ontsluiten van klantwaarde. Dat zullen we blijven doen op onze eigen vertrouwde manier van werken. Merkle is tegelijkertijd onderdeel van Dentsu Aegis, wat zorgt voor nieuwe gecombineerde expertise en internationale schaal die wij aan onze klanten kunnen bieden. Deze acquisitie is een acceleratie voor beide bedrijven in de ambitie om uit te groeien tot de onbetwiste marktleider in EMEA op het gebied van CRM, data en technologie”.

Oxyma groep heeft kantoren in Rotterdam, Amsterdam, Breda en Dubai. In totaal zijn er meer dan 340 professionals werkzaam.

Oxyma zette in 2015 een groeiversnelling in en schakelde daarvoor het geld en de kennis van het private equity-fonds Nordian Capital in. Dat verwierf iets meer dan de helft van de aandelen. De verkoop nu aan Dentsu Aegis komt eerder dan de partijen verwachtten maar ze konden zich geen betere gelegenheid dan deze voorstellen.

Sinds de investering kocht het de labels aFrogleap, Oogst Online, OFS en Your Social.

Het Nederlandse bedrijf heeft sterke partnerships met de softwareleveranciers IBM, Adobe, Salesforce, Google en Selligent. Een belangrijk aandachtspunt zal zijn om het partnership van Merkle met Pega in Nederland uit te breiden. Dat past bij zijn expertises CRM-, marketingtechnologie-, data-analyse- en klantwaardeprogramma’s. De Rotterdammers werken voor partijen als KPN, Air France KLM, Audi, Unilever, Vodafone en Ziggo.

Dentsu Aegis is een van ’s werelds grootste bedrijvennetwerken voor marketingcommunicatie. In Nederland is het bekend van labels als Achtung!, Carat, Isobar, iProspect en Social Embassy.

Foto: domantasm (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment