Financial Times stopt de persen over 5 jaar

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 26 mei 2010 in nieuws

In een paneldiscussie tijdens het E-Publishing Innovation Forum in Londen stelt een manager voor wereldwijde content standards van moederbedrijf Pearson dat de Financial Times bezig is met de voorbereidende handelingen om grotendeels te stoppen met de gedrukte krant.

afbeelding: /getimage.php?id=4802&l=dsartimage&w=200&h=99999&t=scl&tm=1274889211

Door de groeiende relevantie en opbrengst van digitale inspanningen wordt de geldverslindende printuitgave steeds meer gezien als een archaïsche kostenpost die nu maar eens moet worden geschrapt.

"Er wordt veel geïnvesteerd in online, en het einde van print is in zicht. Die roze broadsheet roept bij velen vele sentimentele herinneringen op waardoor ik niet denk dat de persen helemaal zullen stoppen. Maar er worden al terugtrekkende bewegingen gemaakt. In bepaalde regio’s wordt al niet meer gedrukt", aldus Madi Solomon tegen een journalist van paidcontent.org.

Over vijf jaar is een substantieel deel van de printoplage gestaakt. In de educatieve sector switcht uitgever Pearson nu al van tekstboeken naar digitaal, bijvoorbeeld in Californië en Singapore.

Meer op Paidcontent.org

0 reacties

Lees het volledige bericht op MediaFacts »


Add Your Comment