Webwinkels kunnen assortiment vidaXL opnemen

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 12 okt 2017 in nieuws

vidaXL begint een dropshipmentprogramma. Dat stelt derde webwinkeliers in staat om delen uit het assortiment van de internationale online retailer in hun eigen schappen te leggen.

Daartoe maakt het bedrijf uit Venray plug-ins beschikbaar voor Magento 1 en 2 en voor Lightspeed. Webwinkels die erop aanslaan, vinden hierin een gelegenheid om een groter assortiment aan te bieden zonder investeringen in een eigen magazijn. Vanuit Limburg wordt ook de bezorging en afhandeling geregeld.

Wanneer een klant een bestelling plaatst bij een dropshipper, een aangesloten webwinkel dus, kan hij de order automatisch doorzetten naar vidaXL. Vervolgens verwerkt vidaXL de bestelling, waardoor de klant het product snel in huis heeft. Hoe snel, dat hangt af van waar de order plaatsvindt. De Limburgers zijn actief in 29 landen verspreid over drie continenten.

Dropshippers verdienen aan het programma door het verschil tussen de b2b-inkoopprijs bij vidaXL en de verkoopprijs die ze zelf bepalen. Hierdoor ontstaat de situatie dat ze op prijs kunnen concurreren met de consumentensite van VidaXL.

Oprichters Gerjan den Hartog en Wouter Bakker claimen dat ze dagelijks vijftienduizend orders verwerken en jaarlijks 2,5 miljoen klanten bedienen. Ze hebben twaalfduizend producten onder eigen merk in hun assortiment, afkomstig van het netwerk van fabrieken waarmee ze nauw samenwerken.

Eerder dit jaar ging de zogeheten Marketplace al van start. Daar kunnen winkeliers en producenten hun eigen artikelen op aanbieden voor opname in het assortiment van vidaXL.

Tegen het einde van het jaar verhuist de onderneming naar Venlo, waar op dit moment het grote nieuwe distributiecentrum ook wordt gebouwd.

Het bedrijf deed vorig jaar een omzet van 175 miljoen euro, ook via marktplaatsen als bol.com, en groeit tussen de veertig en vijftig procent.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment