Nederlandse bureaus winnen 75 Lovie Awards, N=5 voorop

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 11 Okt 2017 in nieuws

N=5 is de grote winnaar geworden van de zevende jaarlijkse Lovie Awards. Het Amsterdamse bureau sleepte twee gouden, vier zilveren, twee bronzen en vier People’s Lovie Awards, plus nog eens drie nominaties binnen met de inzendingen Evert_45, The Good Life Agency, Helping Heart en SpeechService.

In totaal wonnen Nederlandse bureaus maar liefst 75 Lovie Awards. Naast N=5 waren dat onder meer A Friend of Mine, Driebit, MAAK, Mediamonks, Thomas Jullien, 72AndSunny, Boomerang en Vice.

De Lovies worden ook wel de Oscars van het Europese web genoemd en maken net als de Webby Awards onderdeel uit van de International Academy of Digital Arts and Sciences.

Goud ging in de categorie mobiele apps naar influencer marketing bureau MAAK (voor Rijks Snapguide) en Resoluut (voor Payconiq).

TamTam (Dept) won twee keer een zilver en twee Peoples Lovies met de Oxxio app en de app My Neighbourhood van De Alliantie.

A Friend of Mine (Dept) kreeg voor de website 100 jaar Mondriaan en De Stijl goud in de categorie ‘art” en zilver èn een Peoples Lovie Award in de categorie ‘beste navigatie’.

Brons was er voor IN10 (WDKA) en SCRN (Eurovisie Songfestival), Born05 (iFly Magazine), Burst (Rijksmuseum webshop), Momkai (KNVB Online United) en One Shoe (DHC Parcel: The new standard for Shipping).

De categorie Internet video leverde zes gouden Nederlandse winnaars op, waaronder A Friend of Mine voor de animatie Ontdek Mondriaan, in opdracht van het Gemeentemuseum Den Haag, Human Factor vanwege de viral The Netherlands welcomes Trump in his own words (Lubach op Zondag) en Mediamonks voor de interactieve video Audi: Enter Sandbox.

Bij online adverteren ging het goud naar Vice voor de VN-campagne New Neighbours. CodeDazur scoorde met Tele2: zilver voor Multi Mobile Adventure en nog eens zilver en een Peoples Lovie voor Snapticket.

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment