Lesara: ‘Onze website is bijna overbodig, app domineert’

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 06 okt 2017 in nieuws

Tachtig procent van het verkeer en driekwart van de omzet van online modewinkel Lesara komt al via het mobiele kanaal. “De vaste website is bijna overbodig”, zei CEO Roman Kirsch gisteren op Emerce eDay in Amsterdam.

“In India zijn shops die alleen nog maar via hun app werken en helemaal geen site meer hebben.”

De jonge Duitse ondernemer mocht zich op eDay verblijden met veel aandacht van zijn publiek, dat hongerig reageerde op zijn verhaal. Kirsch hield een verhaal over groot denken, slim analyseren, inkopen en produceren en werken met data.

“Of je nou een miljardenbedrijf bouwt of een goede pizzeria je bent er even lang mee bezig. Daarom kozen wij bij het begin voor een massamarkt. Zogenaamde experts zeiden dat dat niet mogelijk was, maar we doen dit jaar een omzet van 150 miljoen euro.” Nederland is met Duitsland en Italië een van zijn sterkste markten.

Kirsch richt zich op de jongere doelgroep, het publiek dat overwegend mobiel leeft. Die hebben een korte aandachtsspanne, dus het moet supereenvoudig zijn om iets leuks te vinden en te kopen. Kirsch’ technologie zoekt constant naar de nieuwste trends in de markt om daar direct op in te spelen. “Als we iets bestellen is het binnen acht dagen geproduceerd en gaat het op het vliegtuig naar ons toe.” Misschien duurder dan per schip, maar hij zit niet met resten en levert vrijwel direct waar de markt om vraagt.

Die stelling illustreert hij met een indrukwekkend getal: “Driekwart van Lesara’s omzet deze zomer realiseerden we met nieuwe producten.”

Fotografie: Peter Boer (c)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment