DPDK breidt uit naar New York

Geen reacties
Posted 03 okt 2017 in nieuws

Digitaal bureau DPDK breidt uit naar New York en is van plan de bezetting op het hoofdkantoor in Rotterdam uit te breiden van vijftig naar tachtig man.

De Amerikaanse expansieplannen worden geleid door financieel directeur Paul Jitta. Hij wil de Amerikaanse vestiging binnen twee jaar volledig zelfstandig laten opereren. Creatief directeur Michael Vromans was vorige week spreker op Advertising Week New York om daar de opening van het nieuwe filiaal bekend te maken.

Het bedrijf werkt voor internationale klanten als 7UP, Pernod Ricard en Peugeot en wil op deze manier zijn internationale klantportfolio verder uitbreiden.

Algemeen directeur Pim van Helten van DPDK: “De strategie is om in eerste instantie met opdrachtgevers te werken op productniveau. Op termijn is onze ambitie om daarnaast op strategisch niveau onze toegevoegde waarde te bewijzen, door uit te groeien tot een allround partner voor digitale strategieën.”

“In onze marktanalyses hebben we ook gekeken naar Singapore en Zuid-Amerika. Gezien het aantal aanvragen dat we sinds twee jaar vanuit de VS krijgen en het feit dat we daar al klanten hebben, kozen we voor de VS. We zijn een goedkope productiepartner voor en brengen een interessante, want Europese, kijk op hun business met ons mee.”

Een kantoor heeft DPDK nog niet in New York, de eerste medewerker is er – naast de verhuizende Jitta – al wel aan de slag.

De stap naar Amerika moet ook de groei van het bedrijf helpen versnellen. “In Nederland doen we dat door steeds vaker op een strategische zetel bij de klant aan te schuiven. Om te helpen bij hun digitale transformatie. Dat levert ook meer business op in de productiesfeer.” Om deze groei te faciliteren wordt circa dertig man nieuw aangenomen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment