Adform krijgt MRC-accreditatie

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 15 Sep 2017 in nieuws

Reclametechnologiebedrijf Adform heeft een accreditatie gekregen van de Media Rating Council (MRC) voor zijn viewabilitymetingen op desktop, mobiel web en app voor zowel video als display.

Zo’n accreditatie van de Amerikaanse Media Rating Council is vooral nuttig met het oog op het jaar 2018. Grote, internationale bedrijven als P&G eisen dat de zichtbaarheid van al zijn online reclamevertoningen worden gemeten volgens de MRC-maatstaven.

Adform, in 2002 opgericht in Kopenhagen, levert technologie waarmee adverteerders online reclameruimte inkopen op programmatic omgevingen. Het levert behalve een DSP ook de adserver en een datamanagementplatform.

Het bedrijf laat via lokaal vertegenwoordiger Bas Seelen weten: “Klanten kunnen ons product gebruiken met verschillende KPI’s, zoals: vijftig procent zichtbaar voor een seconde, honderd procent voor drie seconden.De vraag welke definitie wordt gebruikt om een view als ‘zichtbaar’ en dus afrekenbaar te tellen wordt besloten tussen de koper en verkoper onderling. Wij zorgen er enkel voor dat de meting betrouwbaar is.”

De technologiebedrijf heeft kantoren in achttien landen, 750 medewerkers, en haalde in de afgelopen jaren 23 miljoen euro venture capital op. De laatste keer in december 2015.

Foto: joey (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment