Samenwerking Thomas Cook en Expedia

Geen reacties
Tags:
Posted 14 sep 2017 in nieuws

Thomas Cook en Expedia zijn een strategische alliantie aangegaan. De hotelinventaris van Expedia zal worden verkocht via de Thomas Cook-distributiekanalen in Europa voor de citytrips en autovakanties.

Het betreft ‘complementaire’ hotels, oftewel accommodaties op plaatsen waar Thomas Cook geen eigen hotelformules of voorkeurshotels heeft. In vergelijking met de huidige situatie betekent het een uitbreiding van het portfolio met 60.000 hotels. Andersom heeft Thomas Cook de optie om op de Expedia-websites het kernproduct aan te bieden.

De boekingstechnologie van Expedia zal worden geïntegreerd met de websites van Thomas Cook. “Als je het tabje autovakantie of hotel-only kiest, kom je terecht in het white label reserveringssysteem van Expedia. De bezoeker merkt daar niets van,” zegt een woordvoerder van Thomas Cook.

Volgens Thomas Cook betekent de meerjarige overeenkomst dat de kosten en de complexiteit voor het segment citytrips en hotel-only worden verminderd. “Onze strategische keuze is om ons te concentreren op het kernaanbod van drieduizend eigen en geselecteerde hotels in combinatie met vluchten. Op die pakketreizen kunnen we meer invloed uitoefenen en hebben we dus ook meer grip op de klantbeleving. Onze klanten willen daarnaast ook citytrips en hotel-only kunnen boeken. Dat vergt een groot aanbod aan hotels, waarvan het volume lager is. Door dat te outsourcen houden we de grote keuze in stand maar reduceren we onze kosten. We sluiten met veel minder hotels contracten af en kunnen ons focussen op het kernproduct waar we een verschil kunnen maken. Daarnaast bereiken we efficiency in de IT door gebruik te maken van de technologie van Expedia,” aldus de woordvoerder.

De samenwerking geldt voor alle zestien thuismarkten van Thomas Cook in Europa, inclusief Nederland, waar het bedrijf actief is met de merken Neckermann en Vrij Uit.

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment