Bezoek aan Whole Foods +25% sinds overname Amazon

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 12 Sep 2017 in nieuws

De overname van supermarktketen Whole Foods door Amazon heeft een direct effect op het bezoek aan de winkels. Dat is met een kwart toegenomen, aldus data van Foursquare.

Deze nieuwe informatie zegt nog niets over de vraag of bezoekers ook kopers zijn, en blijven, maar het laat in ieder geval zien dan de interesse voor de keten significant is toegenomen. Amazon moet in staat zijn om die interesse te converteren in dollars.

Daags na de overname van Whole Foods nam Amazon diens huismerk op in zijn eigen digitale assortiment. Die tweeduizend producten waren vrij snel uitverkocht. Dat is nog een teken dat de combinatie van de online en offline ketens moeten kunnen werken. Niettemin is de handel in verswaren iets totaal anders dan de business waar de e-commercereus groot mee werd.

De data van Foursquare dateren van twee dagen na de afronding van de overname van Whole Foods: 30 augustus. Het was in juni dat Amazon de intentie tot de overname ter waarde van 13,7 miljard dollar bekendmaakte.

Foto: Robert Couse-Baker (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment