10% van je klanten haakt af tijdens de betaling

Geen reacties
Tags: ,
Posted 11 sep 2017 in nieuws

Wake-up call! 10% van je klanten haakt af tijdens de betaling in je webshop, dat blijkt uit onderzoek van payment service provider PayCheckout. Het afhaken tijdens de betaling gebeurd om meerdere redenen: omdat de klant een te laag saldo heeft, twijfelt, wordt afgeschrikt door de betaalomgeving of nog erger, omdat het technisch allemaal niet soepel loopt. Dit wil je niet! Hoe ga je de strijd aan met slecht converterende betaalpagina’s en niet afgeronde betalingen? Lees verder!

Betalen in een webshop vs betalen in de winkel
Stel je voor, je bent online op zoek naar nieuwe schoenen. Je hebt het ideale paar gevonden, stopt ze tevreden in het winkelmandje van de webshop en drukt op de betaalknop. Dan slaat de schrik toe. Je wordt doorgeleid naar een afschrikwekkend lelijke betaalpagina en begint plotseling te twijfelen. Moet je niet eerst even met je partner overleggen of je goedkeuring krijgt voor de schoenen? Als dan ook nog de betaalpagina blijft hangen en je terug wordt gestuurd naar je lege winkelmandje, denk je: toedeledoki! Weg klant. Iets wat je in de winkel niet zomaar overkomt. De verkoopster overtuigt je ervan dat de schoenen je fantastisch staan, waarna je tevreden je pinpas uit je portemonnee trekt en je betaalt. Pincode vergeten? Dan heb je vast nog wel contant of een creditcard waarmee je kunt betalen. Geen haar op je hoofd die er aan denkt om de schoenen te laten staan.
Waarom betalingen in een winkel wel altijd slagen en er online meer dan 10% afhaakt nadat ze op de betaalknop hebben gedrukt? Omdat er te weinig aan wordt gedaan!

Online betalingen verdienen meer
We lijken het met zijn allen normaal te vinden dat er zoveel betalingen niet worden afgerond. Je optimaliseert advertenties tot productpagina’s maar met online payments wordt niets gedaan. Online betalingen zijn het ondergeschoven kindje van de webshop, terwijl ze zoveel meer verdienen! Meer online betalingen is meer conversie en dus meer geld. Het percentage geslaagde betalingen in een webshop zou toch minstens zo hoog moeten zijn als in een winkel? Tijd om daar wat aan te doen!

Meer invloed op betalingen
Hoe dan? Blijkbaar zijn alle marketingtools die we uit de kast trekken niet genoeg om die laatste 10% van de klanten over de streep te trekken om de betaling te doen slagen. Sterker nog, wanneer de klant op de betaalknop heeft gedrukt, heb je er geen invloed meer op. Hoe logisch is het om de customer journey door te laten lopen tijdens een online betaling? Om niet alleen voor, maar ook tijdens de betaling er alles aan te doen dat de betaling wordt afgerond? Heel logisch! Ook logisch is dat je daarvoor terecht zou moeten bij een payment service provider. Die regelen namelijk je betalingen.

Payment service provider met innovatieve betaaloplossingen
De nieuwe payment service provider PayCheckout vindt dat alle betalingen moeten slagen en begrijpt dat daar meer voor nodig is dan alleen het leveren van betaalsoftware. Dit doen ze door het bieden van meer inzicht en het geven van meer controle op je online betalingen. Je ziet dus niet alleen hoeveel betalingen er niet slagen, je kunt er ook echt wat aan doen! De betaaloplossingen van PayCheckout geven je de kans om de strijd aan te gaan met slecht converterende betaalpagina’s en niet afgeronde betalingen. Vanaf nu heb je eindelijk controle over de volledige customer journey!

Benieuwd hoe PayCheckout je kan helpen aan meer afgeronde betalingen? Plan een gesprek in met PayCheckout en kom er alles over te weten!



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment