Hudson’s Bay opent eerste Nederlandse filiaal, maar vergeet online niet

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 05 Sep 2017 in nieuws

Hudson’s Bay opent vandaag zijn eerste Nederlandse filiaal op het Rokin in Amsterdam. Later deze week volgen Den Haag en Rotterdam. Er moeten uiteindelijk twintig warenhuizen komen, maar de retailer is online niet vergeten.

Hudson’s Bay duikt in het gat dat begin vorig jaar door V&D is achtergelaten. De retailer had al eerder naar Nederland gekeken, maar vond het winkellandschap overvol. De domeinnaam voor de Nederlandse website is pas eind vorig jaar gedeponeerd door GALERIA Kaufhof GmbH, de Duitse dochter van Hudson’s.

Hudson’s Bay Company steekt in totaal 300 miljoen euro in de Nederlandse markt. De retailformule wijkt af van het geijkte: er zal in de winkel veel worden gedemonstreerd en is er een indeling naar merken. Voor de doelgroep – 18- tot 38-jarigen – zijn zelfs oplaadkluisjes voor telefoons aanwezig.

Een webwinkel is nog niet beschikbaar, maar de vacatures leren dat Hudson’s Bay online niet is vergeten. Het Canadese bedrijf zoekt voor het hoofdkantoor in Amstelveen onder meer een social media coördinator, CRM analist en een digital product development manager. Verder kunnen klanten via een app lid worden, punten sparen en als eerste nieuws over Hudson’s Bay ontvangen.

Hudson’s Bay Company kent in andere landen al wel een all-channel aanbod van fysiek en online. Blijkbaar wil men de Nederlandse consument eerst vertrouwd maken met het merk Hudson’s Bay voordat ook online kan worden besteld.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment