Eigenaar overweegt verkoop van Parship en Brillen24.nl

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 31 Aug 2017 in nieuws

Het Duitse mediaconcern ProSiebenSat.1 neemt de hele organisatie en zijn toekomstplannen onder de loep. Als onderdeel daarvan wordt gekeken wat er met de e-commerceacitviteiten moeten gebeuren. Die kunnen deels worden verkocht of, als geheel, naar de beurs gebracht. Daar vallen datingsite Parship en webwinkel Brillen24.nl ook onder.

Het televisiebedrijf, waar SBS ooit onderdeel van was, liet eerder deze week weten: “Buiten onze traditionele televisiereclames om kunnen we aanhoudend sterke groei blijven realiseren en daarbij profiteren van een flexibele kostenbasis.” De nieuwe CFO, afkomstig van Zalando, verwacht dus geen groei meer uit tv maar wel uit digitale activiteiten. Daarom is een begin gemaakt met de zoektocht naar de optimale vorm om daarvan te profiteren.

ProSiebenSat.1 overweegt om zijn Duitse tv-activiteiten samen te voegen met zijn Duitse internetactiviteiten. De combinatie daarvan moet een nieuwe entertainmenttak opleveren. Die route wordt nu onderzocht.

Mocht dat doorgaan, dan heeft dat gevolgen voor de eigen contentproductie en e-commerce. “Het doel is hun groei te stimuleren. We kunnen gesprekken voeren voor co-investeringen of fusies en zelfs de mogelijkheid tot toekomstige beursgangen.” In alle gevallen doet ProSiebenSat.1 een stap terug en geeft een deel van de toekomst van die bedrijven in handen van derde partijen.

Tot het portfolio van 7commerce behoort Parship, maar ook vergelijkingssite Verivox, zoekmachines Möbel.de, koopjessites Preis24, eroticawinkel Amorelie en brillenwinkel Brille24.

Foto: Mario Mancuso (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment