Wigwam Travel: ‘Beleving is belangrijker dan prijsknallers’

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 31 Aug 2017 in nieuws

De beleving is belangrijker dan de laagste prijs, dat is het motto van de doelgroep van de start-up Wigwam Travel. De nieuwe reisorganisatie wil inspelen op reizigers die op zoek zijn naar een goede prijs-kwaliteitverhouding en niet zozeer de prijsknallers. “Niemand is blij met een goedkope reis als het hotel in een achterbuurt blijkt te staan,” zegt medeoprichter Jens Steenhuis.

Je bent bekend van de site PaperFlies. Waarom hebben jullie voor Wigwam Travel een aparte site gelanceerd waar je ook weer marketingkosten voor moet maken?

PaperFlies is een online zoekmachine die reissites vergelijkt voor de beste prijzen van vliegtickets en pakketreizen. Wigwam Travel is een reisorganisatie die zelf pakketreizen samenstelt en dus ook verantwoordelijk is voor de uitvoering ervan. Het zijn twee aparte bedrijven met eigen teams en een eigen doelgroep en dus allebei een eigen site.”

Hoe zijn jullie op het idee voor Wigwam Travel gekomen?

“Vanuit PaperFlies zagen we hoe reispartijen werken. De prijs van een reis is doorslaggevend bij de bekende online spelers. Dat gaat voorbij aan het feit dat de klant een bepaalde kwaliteit verwacht. Als je altijd op de laagste prijs zit, dan valt met name de accommodatie vaak tegen, zo bleek uit een analyse van recensies die wij hebben uitgevoerd. Daar spelen wij op in met Wigwam Travel. We zijn niet de allergoedkoopste – bij ons betaal je zo’n 50 euro meer per persoon vergeleken met andere pakketreisaanbieders – maar we letten op de kwaliteit. We werken samen met goede hotels die we selecteren vanwege de ligging, service en moderne inrichting. En bij de selectie van de vluchten zorgen we voor goede vluchttijden.”

Hoe bepaal je de content van de site?

“Boeken kan bij ons op dit moment maximaal zo’n drie maanden voor vertrek, dus wat je nu op de site ziet zijn vooral zonbestemmingen en stedentrips. Afhankelijk van de trends van het seizoen bepalen we de bestemmingen en zoeken daar hotels bij. Dat zijn echt partnerships die we aangaan. Met luchtvaartmaatschappijen hebben we nog geen prijsafspraken, maar we hopen dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren als we enige schaalgrootte hebben gerealiseerd.”

Kun je al iets zeggen over de animo?

“We zijn 1 augustus live gegaan en hebben een paar boekingen per dag. We hadden een langere aanlooptijd verwacht, dus dat is positief. Veel klanten komen binnen via online marketing. We maken gebruik van Google Adwords en social media en we proberen mensen te verleiden om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.”

Met wie gaan jullie de strijd aan?

“Iedereen die pakketreizen aanbiedt is een concurrent, want de reiziger kan zijn geld maar één keer uitgeven. Maar we gaan uit van onze eigen kracht. Ik denk dat we een leuke niche hebben gevonden, met een doelgroep die een goede prijs-kwaliteitverhouding zoekt en weg wil van de massaliteit. Het zijn mensen die een goede smaak hebben en service waarderen. We willen het concept in eerste instantie simpel houden en daarom is het aanbod niet zo uitgebreid. Experts stellen de reizen samen. We willen een kompas zijn voor de reiziger en een vertrouwensband met hem opbouwen. Wie zelf vluchten wil selecteren en uit honderden accommodaties wil kiezen, moet niet bij Wigwam Travel zijn.”

Wat zijn je plannen voor de korte termijn?

“We gaan het aantal accommodaties uitbreiden en meer data aanbieden. De aanbiedingen die nu op de site staan zijn tot drie maanden geldig. We willen ernaartoe dat je een halfjaar van tevoren bij ons kunt boeken. De beschikbaarheid is overigens realtime – als je boekt, dan is de reis bevestigd.”

Wat wil je uiteindelijk bereiken met Wigwam Travel?

“Ons doel is natuurlijk om zoveel mogelijk klanten op reis te sturen. We houden goed in de gaten of het aanbod aansluit bij de wensen van onze doelgroep. Klanten die bellen vragen we ook altijd om feedback. We willen een gerenommeerde speler in Nederland worden en dan uitbreiden naar het buitenland.”

Oprichters Bob Stolk (l) en Jens Steenhuis



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment