Emerce eDay: toekomst van kopen vooral visueel

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 16 Aug 2017 in nieuws

De toekomst van kopen is vooral visueel. Dat wordt de stelling van Scott Coleman van Pinterest, een van de sprekers op Emerce eDay op 5 oktober.

Internetexpert Mary Meeker heeft uitgerekend dat 55 procent van de Amerikanen die Pinterest gebruiken actief zoeken naar producten. Dat percentage ligt bij Facebook en Instagram (twaalf) procent) en Twitter (negen procent) beduidend lager. 87 procent van de ‘Pinners’ koopt na het zien van de content weleens een product.

Pinterst is sowieso flink in beweging. Vorig jaar rolde het Amerikaanse bedrijf voor het eerst de ‘Promoted Pins’ internationaal uit. Onder meer de retailers Tesco en John Lewis konden toen eindelijk aan de slag met de gesponsorde berichten. Adverteerders kunnen hun berichten ‘targeten’ op basis van zoekwoorden, interesses en demografische data.

Het aantal sprekers op Emerce eDay is weer verder uitgebreid. Eerder meldden we al dat visionairs als digitaal hippie Galit Ariel (Wondarlands), Roman Kirsch (Lesara) en Brian Hoffman het podium van de Kromhouthal in Amsterdam-Noord gaan betreden.

Andere namen zijn onder meer Arthur Kosten, een van de medeoprichters van Booking.com, en tegenwoordig vooral investeerder, en Wouter Sleijffers, die het gaat hebben over e-sports.

Vast onderdeel van eDay is uiteraard de uitreiking van de Emerce Top 10 European Startups.

Kaarten, extra voordelig voor early birds, zijn hier verkrijgbaar.

Foto: Peter Boer



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment