Media Markt op de vingers getikt door ACM vanwege Grand Prix-reizen

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 09 aug 2017 in nieuws

Media Markt gaat duidelijker communiceren wie de Grand Prix-reizen organiseert. Ook worden de prijzen transparanter vermeld en geldt voortaan de wettelijk verplichte garantieregeling voor pakketreizen. Dit gebeurt in opdracht van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Media Markt verkoopt reisarrangementen naar Grand Prix-races wereldwijd. ACM ontving signalen dat de consumentenregels hierbij niet goed werden nageleefd.

De ACM heeft de situatie beoordeeld. Media Markt heeft de zaken vervolgens op orde gebracht:

  • onvermijdbare vaste kosten bij de reizen zijn in één oogopslag zichtbaar;
  • de consumenten krijgen informatie onder meer over wie de reisorganisator is;
  • de wettelijk vereiste garantieregeling in geval van faillissement is geregeld;
  • er worden geen creditcardkosten in rekening gebracht. De consumenten die al geboekt hadden, hebben te veel betaalde creditcardkosten teruggekregen.

De ACM houdt toezicht op de naleving van de regels die consumenten beschermen. De ACM houdt de komende tijd extra in de gaten of Media Markt en andere aanbieders van pakketreizen zich aan de regels houden. Met name als het gaat om de verplichting om een garantiestelling in geval van faillissement te regelen. Naar verwachting treden per 1 juli 2018 nieuwe regels voor pakketreizen in werking. Dan wordt van meer ondernemers dan nu zo’n garantiestelling verwacht.

Foto: Natursports / Shutterstock.com



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment