Modeplatform Fashiolista stopt

Geen reacties
Tags:
Posted 07 aug 2017 in nieuws

Martine de Ridder stopt met haar online modeplatform Fashiolista. Dat maakte ze dit weekend bekend op haar vlog. Zij noemt een verschil van inzicht met de investeerders de belangrijkste oorzaak. “Het zat hem in de korte termijn versus lange termijn visie.”

Fashiolista trok van 2010 tot 2012 maandelijks zo’n twee miljoen jonge vrouwen die op zoek waren naar inspiratie op het gebied van mode. Daarna raakte het inspiratieplatform in het slop.

Start-up Studio VentureBuilders nam het platform begin dit jaar over. ‘Samen met VentureBuilders wil ik Fashiolista weer een groots en bloeiend platform laten zijn waar gebruikers inspiratie kunnen vinden en bieden,’ verklaarde De Ridder begin dit jaar.

Het oude succes is zowel een vloek als een zegen, vertelde De Ridder onlangs nog bij FastMovingTargets. Het geld werd verdiend met affiliate deals. Daarmee wilde De Ridder stoppen. “Je wilt rechtstreeks contact met de klant. Je houdt dan meer geld over en je kunt zien wanneer mensen afhaken waardoor je het hele platform beter kunt optimaliseren. Die kennis heb je niet wanneer mensen doorklikken en bij bijvoorbeeld H&M terecht komen, dan weet je verder niks.”

De Ridder waarschuwde toen al dat de investeerder geen oneindig diepe zakken heeft. “Dus je moet altijd realistisch blijven. Er komt een break-even-moment, daar moet je alles op inrichten. Als je die deadlines niet weet te bereiken dan stopt het, die zijn uiteindelijk keihard.”

“Je weet als ondernemer dat dit kan gebeuren,” zegt De Ridder over de onenigheid met de investeerders. Zij wil nu als zzp’er met verschillende klussen aan de slag.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment