Inmarsat: ‘Passagier eist wifi aan boord’

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 01 aug 2017 in nieuws

Inflight internet is geen luxe meer maar een noodzaak. Dat stelt Inmarsat op basis van onderzoek in samenwerking met GfK onder 9.000 vliegtuigpassagiers wereldwijd.

Inmarsat is een provider van wifi aan boord van vliegtuigen en signaleert dat dit voor zes op de tien reizigers een basiseis is. Eenenzestig procent van de mensen die al eens gebruik heeft gemaakt van ‘wifly’ zegt dat het belangrijker is dan het inflight entertainment. Bijna de helft stapt over naar een andere luchtvaartmaatschappij als hun voorkeursairline niet binnen een jaar een goede wifi-verbinding aanbiedt aan boord.

Sterker nog, na de ticketprijs (53 procent) en het vluchtschema (44 procent) zegt 40 procent van de ervaren gebruikers dat hoge kwaliteit wifi aan boord de belangrijkste keuzefactor is. Twee derde van de ouders die met kinderen reizen zegt dat wifi heel belangrijk is om de kinderen bezig te houden tijdens de vlucht

Andere resultaten uit het onderzoek, waarbij alleen is gekeken naar passagiers die al eens gebruik hebben gemaakt van inflight internet:

  • 45 procent betaalt liever voor wifi dan gratis inflight entertainment te gebruiken;
  • 56 procent vindt dat onbetrouwbare wifi aan boord een grote bron van frustratie is tijdens de reis;
  • 61 procent zegt dat wifi vliegen minder stressvol maakt omdat ze contact kunnen houden met de thuisblijvers;
  • 77 procent wil betalen voor wifi op korte afstanden, een toename van 13 procent vergeleken met 2016. Met name passagiers in de leeftijdscategorie 25 tot 34, gezinnen met kinderen en passagiers die in Australazië en de VS reizen zijn bereid de portemonnee te trekken;
  • 89 procent is bereid te betalen voor wifi op lange afstanden;
  • 52 procent zou gebruikmaken van de mogelijkheid om tijdens de vlucht producten aan te schaffen die ze vervolgens bij aankomst op de luchthaven kunnen ophalen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment