Lavida Travel boort nieuwe doelgroep aan via influencer Moshin

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 11 jul 2017 in nieuws

Travel influencer Moshin Amdaouech is van start gegaan met een boekbare website, www.nietnadenkengewoondoen.nl. Reisbureau Lavida Travel zorgt voor de fulfilment. “Voor ons is dit een interessante manier om nieuwe doelgroepen aan te spreken.”

Tweeënhalf jaar geleden ging Moshin na zijn afstuderen met 16.500 euro spaargeld op zak op wereldreis. Startpunt was Rio de Janeiro. Hij begon de Facebookpagina Moshin op wereldreis om zijn belevenissen te delen en die ging viral. Meer dan 56.000 mensen volgen hem sindsdien. Op Instagram heeft hij 24.000 volgers en op Snapchat 9.000. “Ik ben van Marokkaanse komaf en ging vroeger elke zomer op vakantie naar Marokko, op bezoek bij familie. Maar ik wilde meer zien en daarom ben ik op wereldreis gegaan. Met mijn Facebookpagina draag ik uit dat je het gewoon moet doen, dat reizen.”

Na dertien maanden kwam Moshin terug in Nederland maar het reisvirus heeft hem nog steeds te pakken. “Ik ben social influencer en heb onder andere samengewerkt met Schiphol en de Douane. Mijn inbox zit altijd vol met mensen die vragen hebben over reizen. Ze willen advies en tips. Deze site waar ze mijn reiservaringen kunnen boeken is een mooie en logische vervolgstap voor mij.”

Moshin en CarlijnLavida Travel werd in 2010 opgericht door de zussen Femke en Carlijn Evers. Een interessante keuze omdat het aantal stenen reisbureaus toen al flink aan het dalen was door het veranderde boekgedrag van de consument. De fysieke vestiging in hartje Almere werd daarom na een paar jaar gesloten en de focus kwam volledig te liggen op online boekingen in combinatie met een persoonlijke service. “We zijn ons ervan bewust dat we als reisretailer nieuwe generaties en doelgroepen moeten aanspreken,” zegt Femke. “Daarom hebben we anderhalf jaar geleden de keuze gemaakt om met social influencers te gaan samenwerken. Via-via kwam ik in contact met Moshin. Zijn manier van verhalen overbrengen spreekt mij heel erg aan. Met deze nieuwe site doen we allebei waar we goed in zijn: hij inspireert mensen en wij zorgen dat de boeking goed wordt afgehandeld.”

Het aanbod op de site wordt bepaald door Moshins reiservaringen en -wensen. Onder My Travels staan bijvoorbeeld bestemmingen die hij zelf heeft bezocht en van harte aanraadt, onder My Bucketlist de plekken waar hij graag naartoe zou gaan. De hotels die de bezoeker van de site vervolgens kan boeken zijn niet door hem persoonlijk uitgezocht. “Over tien jaar denk je niet meer terug aan het hotel waar je zat op Bali, maar aan het aapje dat over je schouder plaste in Ubud,” aldus Moshin. “Ik wil doen waar ik goed in ben, namelijk unieke plekken ontdekken en delen. En natuurlijk biedt Lavida Travel goede accommodaties aan, daar ben ik niet bang voor.”

Bezoekers van de site die advies willen kunnen via de chatfunctie met medewerkers van Lavida Travel overleggen, maar er is ook de mogelijkheid om een Whatsapp-bericht te sturen. “Mensen die mij kennen zijn het gewend om hun vragen online aan mij te stellen. De vragen via social media stromen binnen. Op de website is er daarom ook een WhatsApp Travel Buddy-functie zodat mensen op een laagdrempelige manier mij een appje kunnen sturen. Daarnaast is er een chatfunctie op de website aanwezig waar mensen terecht kunnen als ze specifieke vragen hebben over een boeking.”

En wanneer is de samenwerking een succes? Moshin: “Als ik in een hangmat lig op Bali en bericht krijg van volgers dat ze onderweg daarnaartoe zijn.”
Femke: “Voor Lavida Travel is het een succes als we via Moshin inderdaad nieuwe doelgroepen zullen aanspreken en een nieuwe generatie naar ons online platform kunnen trekken. Als we daarin slagen, zullen we de mogelijkheden bekijken om deze whitelabel optie verder uit te rollen naar andere influencers.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment