Symbid claimt 27 procent marktaandeel voor durfkapitaal crowdfunding

Geen reacties
Posted 10 jul 2017 in nieuws

Symbid, het crowdfundingplatform dat een interne crisis overwon, claimt dat het in de eerste helft van 2017 goed was voor 27 procent van alle durfkapitaal crowdfunding in Nederland.

Durfkapitaal crowdfunding is ook de eerste helft van 2017 weer verder gegroeid naar 10.4 miljoen euro. Bij deze vorm van crowdfunding halen ondernemers financiering op in ruil voor een aandeel in hun bedrijf.

Het gemiddeld opgehaalde bedrag per campagne was bij Symbid in de eerste helft van 2017 ruim 250.000 euro. Dat ligt een stuk hoger dan de totale markt voor crowdfunding, wat in de eerste helft van 2017 97.000 euro bedroeg.

Symbid ziet een duidelijke groei in het gemiddeld geïnvesteerde bedrag. Dit groeide met ruim 16 procent van 900 euro in 2016 naar 1047 euro in de eerste helft van 2017.

In juni wist de nieuwe likeur Caramol, een wodka met caramelsmaak, via Symbid 600.000 euro op te halen. Bedenker is serial-ondernemer Michiel Mol.

Opvallend was ook de derde campagne van Nerdalize bij Symbid. Dit bedrijf dat huizen verwarmt met servers haalde in korte tijd ruim 750.000 euro op.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment