Adobe met analytics voor digitale spraakhulpjes

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 05 jul 2017 in nieuws

Adobe gaat voortaan als onderdeel van zijn Analytics Cloud de prestaties meten van stemhulpjes als Alexa, Siri, Google Assistant, Cortana en Samsungs Bixby. Het bedrijf claimt daarmee een internationale primeur te hebben.

De inzet van spraaktechnologie wordt steeds belangrijker. Met name Amazons Alexa duikt tegenwoordig in de meest uiteenlopende apparaten op, waaronder slimme luidsprekers als de Echo. Volgens Reuters komt ook Alibaba met een stemgestuurde slimme luidspreker. Vooralsnog spreekt die alleen Chinees.

Ze vormen een alternatief voor zoekmachines en kunnen bijdragen aan de conversie bij de aanschaf van producten en diensten.

De verkoop van stemgestuurde apparaten neemt toe. Adobe Digital Insights schat de groei op basis van eigen gegevens uit Adobe Analytics Cloud op 39 procent.

Amazon biedt sinds april al wel analytics aan voor zijn Alexa technologie. Voor Google Assistant verwijst de zoekgigant vooralsnog naar startup VoiceLabs.

Het voordeel van de oplossing van Adobe is volgens het bedrijf zelf de mogelijkheid om datasets te combineren en gebruikers via meerdere apparaten te volgen, oftewel de klantreis beter in kaart te brengen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment