Timing lanceert online systeem met tienduizenden uitzendkrachten

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 05 jul 2017 in nieuws

Timing uitzendteam lanceert een online systeem waar bedrijven zonder tussenkomst van een intercedent gericht kunnen zoeken in een bestand van tienduizenden uitzendkrachten.

Timing claimt het eerste Nederlandse uitzendbureau te zijn dat het voortraject van het zoeken en matchen van kandidaten volledig online laat plaatsvinden. Het bedrijf spreekt over een ‘LinkedIn’ voor lageropgeleide flexkrachten.

Door de toenemende krapte op de arbeidsmarkt is het vinden van uitzendkrachten erg uitdagend geworden. Het gaat er echt om snel te schakelen. De automatisering van het voortraject geeft bedrijven de volledige regie over het zoekproces en scheelt onnodig tijdverlies, zegt Timing.

Roloflex is sinds enkele weken live en scoort met 4000 unieke bezoekers per week goed bij het midden- en kleinbedrijf, zegt Timing. Populaire functies waarop wordt gezocht, zijn magazijnmedewerker en orderpicker, maar ook marketing- en communicatiemedewerker en technisch tekenaar.

Via Roloflex kunnen kandidaten een verrijkt profiel aanmaken, ofwel ze kunnen op een eenvoudige manier aan het systeem informatie toevoegen over hun werkervaring en vaardigheden. Roloflex werkt hiermee vergelijkbaar met LinkedIn, maar dan speciaal voor de uitzendsector.

Roloflex is gratis en daarmee een concurrent voor betaalde vacaturesites zoals Monsterboard. Pas wanneer een bedrijf aangeeft serieus interesse te hebben in een bepaalde kandidaat, gaan de intercedenten van Timing aan de slag om het verdere traject van arbeidsbemiddeling af te wikkelen. De totale bemiddelingskosten voor bedrijven die met behulp van Roloflex uitzendkrachten inhuren, zijn daardoor lager.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment