NS International lanceert boekings-API voor partners

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 03 jul 2017 in nieuws

NS International stelt de booking engine die aanvankelijk is ontwikkeld voor de eigen website nu ook open voor reisagenten, touroperators en andere bedrijven die zich richten op de reisbranche. Zij kunnen met behulp van een nieuwe API-connectie boekingen voor internationale treinreizen faciliteren op hun site of in hun app.

Een van de eerste partijen die hiervan gebruik gaan maken is de Israëlische start-up Save a Train, die treinreizigers prijsalerts stuurt over internationale treinreizen die ook meteen kunnen worden geboekt. Volgens Annemarie Ariesen, manager Business to Businesss bij NS International, is een aantal touroperators de mogelijkheid momenteel aan het bestuderen.

Voordeel is dat de ticketverkoper zijn eigen look en feel kan behouden, aldus Ariesen. “Als agent bepaal je dus zelf hoe je via je eigen online kanalen de internationale trein aanbiedt en hoe dit er uitziet. De online engine maakt op eenvoudige wijze de dienstregeling, prijzen en tickets naar ruim 3300 Europese bestemmingen beschikbaar via NS International. De agenten maken vervolgens automatisch gebruik van doorontwikkelingen en toevoegingen die de komende tijd beschikbaar zullen worden. Implementatie is binnen enkele weken mogelijk en we krijgen positieve feedback op de technische handleiding die we hiervoor hebben opgesteld.”

Ariesen kan nu alvast melden dat het in 2018 mogelijk wordt om te werken met een actief GDS PNR. “Dit betekent dat je met deze API-connectie straks volop meeprofiteert van de ontwikkelingen die Amadeus als onze IT-partner realiseert. Nu is de treinboeking nog een zogenaamd passief element in een PNR. Er is geen koppeling naar bijvoorbeeld facturatie en klantprofielen, wat veel handmatig werk met zich meebrengt. Daar komt dus een oplossing voor via de API.”

 

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment