Online omzet HEMA 44 procent gestegen

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 26 jun 2017 in nieuws

De online omzet van HEMA steeg in het eerste kwartaal van 2017 met 44 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat maakte de retailer zojuist bekend.

HEMA profiteerde naar eigen zeggen van succesvolle assortimentsvernieuwingen. waardoor er meer huishoudelijke artikelen en persoonlijke verzorgingsproducten en kleding werden verkocht.

Tegenover de verdiensten uit e-commerce stonden overigens wel hogere uitgaven aan marketing.

De netto omzet van 283,4 miljoen euro steeg in het eerste kwartaal met 4,8 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 17,6 miljoen euro. Onder de streep staat nog wel een nettoverlies van 12,4 miljoen euro.

Het aantal deelnemers van loyaliteitsprogramma HEMA is gestegen naar 2,2 miljoen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment