Salesforce Commerce Cloud straks ook voor B2B

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 14 Jun 2017 in nieuws

Salesforce gaat zich in de toekomst meer richten op B2B e-commerce. Dat vertelde Jeff Barnett van Salesforce Commerce Cloud, voorheen Demandware, gisteren op het congres Salesforce XChange in Kopenhagen.

“We hebben al diverse oplossingen voor B2B e-commerce en verschillende klanten gebruiken de Commerce Cloud voor B2B doeleinden, maar we willen meer doen met de trend dat B2B steeds meer op B2C gaat lijken,” reageerde Barrett op vragen op Emerce.

Ondanks belangrijke verschillen tussen B2B en B2C willen ook zakelijke klanten dezelfde zoek- en navigatiemogelijkheden die ze van B2C webwinkels gewend zijn.

Salesforce leverde al marketing automation-producten voor B2B, wat gelet op de CRM achtergrond van het bedrijfg niet zo verwonderlijk is. Marketing- en verkoopteams gebruiken al langer Pardot om vanaf één centraal platform alle contactmomenten te beheren en om online campagnes uit te rollen.

B2B staat samen met e-commerce marketing en de integratie met clouds van klanten hoog op de agenda van Salesforce Commerce Cloud en volgens Barrett zullen dit najaar op Dreamforce, het jaarlijkse partnervent van het bedrijf in San Francisco, al de eerste aankondigingen volgen.

De overname van e-commerceplatform Demandware vorig jaar om deze tijd kwam als donderslag bij heldere hemel: de onderhandelingen tussen beide bedrijven waren goed geheim gehouden. De overnamesom van 2,8 miljard dollar was meteen ook de grootste uit de geschiedenis van het bedrijf.

Demandware had tot die tijd zo’n tweehonderd retailers als klant, waaronder klinkende namen als Hallmark, L’Oréal, Adidas en Motorola.

Commerce Cloud maakt nu al enkele maanden standaard deel uit van de acht clouds van wat inmiddels het Customer Success Platform van Safesforce is gaan heten. Maar er is nog weinig tijd geweest om het platform echt goed uit te bouwen.

Vorig jaar werd al wel een nieuwe laag voor kunstmatige intelligentie (Einstein) uitgerold, die potentiële leads moet kunnen identificeren.

Een van de grote uitdagingen, zo bleek gisteren tijdens de plenaire presentaties, blijft de mobiele conversie. Klanten oriënteren zich steeds meer mobiel op nieuwe producten, Salesforce verwacht komend najaar dat het aandeel al op 6o procent komt te liggen, maar kopen gebeurt nog grotendeels via de desktop. De toevoeging van Apple Pay aan Salesforce Commerce Cloud – althans voor die landen waar de betaalmethode beschikbaar is – heeft al een 22 procent hogere conversie opgeleverd.

Op de foto: Alex Dayon, Chief Product Officer Salesforce



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment