PwC over Media & Entertainment: ‘Het gaat niet om prijs’

Geen reacties
Tags: ,
Posted 12 Jun 2017 in nieuws

Het gaat niet om de prijs en het gaat niet om distributie van content in de digitale business. De Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC stelt wat niet-mediabedrijven al lang weten: ‘Het gaat om de gebruikerservaring’.

Vanochtend publiceert PwC wereldwijd zijn Global Entertainment & Media Outlook 2017–2021, een jaarlijks rapport waarin het de mediabusiness de maat neemt en een paar jaar vooruit kijkt. De media- en entertainmentbranche zelf sleutelt al jaren aan prijs en distributie, in de veronderstelling dat de content wel goed is. Maar, zo klinkt het nu, dat is niet genoeg.

Bedrijven moeten concurreren en differentiëren met een derde dimensie: de user experience. Dat omvat niet enkel een kekke interface. “Ze moeten een strategie ontwikkelen om waardevolle klanten, oftewel: fans, te engageren en er geld aan te verdienen. Onderwijl is het noodzakelijk dat de fanbase groeit”, bij voorkeur door fans die nieuwe fans werven. Het communityaspect staat hoog in het vaandel.

Alle investeringen van de afgelopen jaren zijn in dit model van PwC niet tevergeefs. “Bedrijven kunnen niet zonder excellente content en brede en diepe distributiekanalen. Vanuit een innovatieve user experience moet het ook makkelijk zijn om content te ontdekken en te kopen tegen een aantrekkelijke prijs.”

Schematisch ziet de blik op de toekomst er zo uit:

Foto: ThoroughlyReviewed (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment