Munchies (VICE) in verkoop online maaltijden

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 12 jun 2017 in nieuws

Munchies, de label van VICE dat over eten gaat, stapt in Amerika in e-commerce. Meer specifiek: het gaat maaltijdkits verkopen om zelf een bijzonder ontbijt, lunch, diner of desert te fabriceren.

VICE lanceert de Munchies Mealkits met de Canadese chefkok Matty Matheson. Op videokanaal Munchies is hij een vaste presentator, evenals op tv-zender Viceland.

Maaltijddozen en recepten zijn booming business op dit moment. HelloFresh wordt in Europa door miljoenen klanten gebruikt. Het bedrijf zou weer aanstalten maken om een beursnotering aan te vragen. In de VS is tegenhanger met vergelijkbare plannen bezig. Dat wil met een beursgang 100 miljoen dollar ophalen.

HelloFresh en Blue Apron werken met een abonnementenmodel. Munchies verkoopt losse producten voor bedragen van tussen de vijf en tien dollar per gerecht per persoon. De digitale, logistieke en financiële kant van de transacties wordt afgehandeld op Chefd. Dat werkt bijvoorbeeld ook voor de New York Times.

Foto: Rachel Docherty (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment