32 procent van Nederlanders wil bij Action online bestellen

Geen reacties
Tags:
Posted 30 mei 2017 in nieuws

Het aantal mensen dat bij Action online wil bestellen is gestegen naar 32 procent. Het aantal klanten dat bij Primark online wil kopen steeg van 45  naar 60 procent. Dit blijkt uit de retail ranking 2017, een initiatief van Q&A.

Q&A noemt Albert Heijn en Media Markt als de meest toekomstbestendige retailers van Nederland. Ondanks een algemeen stijgende lijn geldt nog steeds dat bijna één op de tien retailers een onzekere toekomst tegemoet gaat omdat hun afwezigheid niet als een probleem wordt ervaren. Action is verreweg de meest onmisbare retailer van Nederland. Lush en Rituals maken de meeste klanten blij.

Drie factoren bepalen volgens Q&A de toekomstbestendigheid van een retailer. Dit zijn een goed online profiel, een onderscheidende winkel en het vermogen om veel verkeer te genereren. Albert Heijn, ANWB, Coolblue, Douglas, IKEA, Kruidvat en Media Markt zijn de retailers die hierop het beste presteren en vormen daarom de top van de retail ranking.

Prijs en samenstelling van het assortiment zijn de meest genoemde verbeterpunten.

Consumenten verwachten steeds vaker dat ze online kunnen bestellen bij een retailer. Daarom heeft inmiddels 86 procent van de retailers een webshop.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment