UT-studenten brengen augmented reality bril op de markt voor 29 euro

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 29 mei 2017 in nieuws

Studenten Industrial Design Engineering van de Universiteit Twente brengen een augmented reality bril op de markt voor negenentwintig euro. Door de Aryzon zo goedkoop op de markt te zetten hopen de Twentse studenten op een wijdverspreid gebruik van augmented reality.

De bril is volgens UT-onderzoekers qua functionaliteit grotendeels vergelijkbaar met de 3000 euro kostende Hololens van Microsoft. De studenten zijn met hun bedrijf Aryzon een crowdfundingactie gestart op Kickstarter.

Net als de VR bril van Google ontvang bestellers de augmented reality bril als kartonnen bouwpakketje. Daardoor past hij door de brievenbus.

Je moet de bril gebruiken in combinatie met een app op je smartphone. Door de bril worden beelden als hologrammen toegevoegd.

De vijf masterstudenten Industrial Design Engineering hebben ook een bijbehorend platform ontwikkeld. Daar kunnen gebruikers visualisaties up- en downloaden.

De Aryzon bril biedt volgens UT-onderzoeker Roy Damgrave veel functionaliteit die vergelijkbaar is met de Hololens. Alleen enkele extreem complexe functies ontbreken.

Drieduizend dollar is voor veel mensen en bedrijven teveel geld. Een museum bijvoorbeeld, investeert niet in augmented reality brillen voor hun bezoekers als deze duizenden euro’s kosten.

Vanaf vandaag starten de studenten een crowdfundingactie via Kickstarter. Daar kunnen gebruikers kiezen uit verschillende pakketten, zoals een Early-Bird-pakket. Het doel is om minstens 25.000 euro binnen te halen, daarmee worden de eerste productiekosten gedekt.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment