Chatbot moet verkoop waspoeder Unilever stimuleren

Geen reacties
Tags:
Posted 23 mei 2017 in nieuws

Het Belgische bedrijf Infinity Mobile, vorige week aanwezig op The Next Web in Amsterdam, heeft een bot ontwikkeld voor Unilever in Afrika. Die bot wordt vooral ingezet om de verkoop van het zeeppoeder van Omo te bevorderen.

De bot kan de verkoopbon van het waspoeder analyseren en de klant belonen met bijvoorbeeld extra belminuten. De Omo campagne wordt de eerste uit een reeks van campagnes voor Unilever.

Infinity Mobile ontwikkelt chatbots voor Facebook Messenger en Telegram en koppelt deze aan een eigen e-commerce platform genaamd IFM Commerce, vertelde managing partner Geert Roete vorige week aan Emerce.

In eigen land doet Infinity Mobile diverse experimenten met ING Bank. Daar heet de bot trouwens Ask Emma. Een van de ideeën is om klanten die interesse hebben voor producten in etalages in fysieke winkels, te verwijzen naar de bot die meteen de bestelling en de betaling kan regelen.

De eerste ervaringen zijn positief, zegt Roete, omdat mensen die de moeite nemen om de bot via Messenger op te zoeken, vaak gemotiveerd zijn om een product te kopen. Met QR codes werkt dat toch minder goed.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment