Adobe lanceert virtuele data-expert

Geen reacties
Tags: ,
Posted 10 mei 2017 in nieuws

Adobe heeft vandaag in Londen de Virtual Analyst aangekondigd, zoals de naam al aangeeft een virtuele analist die zelf volautomatisch gegevens kan analyseren.

Het nieuwe product is gebaseerd op Sensei AI, dat afgelopen najaar werd gelanceerd om data te analyseren van Adobe Creative en Marketing Cloud, de belangrijkste cloudproducten van het Amerikaanse bedrijf. In de toekomst kan Sensei klanten assisteren bij het gebruik van software als Photoshop.

Adobe Sensei ligt ook ten grondslag aan Adobe Fluid Experiences, onderdeel van Adobe Experience Manager. Deze nieuwe functionaliteit stelt marketeers in staat om op het juiste moment de juiste content zichtbaar te maken, ongeacht het apparaat dat de consument gebruikt.

Een voorbeeld dat vanochtend werd gegeven is een scherm in een winkel dat gepersonaliseerde content toont op basis van het profiel van de klant (voor zover beschikbaar). Ook kan een landingspagina worden afgestemd op persoonlijke voorkeuren. Een autoverkoper kan snellere auto’s laten zien aan jongere klanten.

Adobe heeft Virtual Analyst al zo’n zes maanden getest, onder meer voor het ontdekken van diefstal van intellectueel eigendom en machinale fouten. Voor marketing kan de assistent ervoor zorgen dat gebruikers minder irrelevante berichten krijgen toegestuurd. Omdat deze data-expert nooit het kantoor verlaat, en voortdurend de klantdata analyseert, kan hij ook waarschuwen als er afwijkingen in bijvoorbeeld het klantgedrag zichtbaar worden. Adobe benadrukt dat de analist geen beslissingen neemt.

Adobe presenteerde zijn virtuele analist tijdens Adobe Summit EMEA 2017, die jaarlijks zo’n 5.000 marketing, business en IT-professionals trekt.

Een belangrijk deel van de presentatie vanochtend werd gewijd aan de Adobe Experience Cloud, een uitgebreide verzameling van diensten zoals de Adobe Marketing Cloud, Adobe Advertising Cloud en Adobe Analytics Cloud.

Het bedrijf introduceerde wederom verschillende innovaties om de content-workflow te stroomlijnen, waaronder nieuwe integraties tussen Adobe Marketing Cloud en Creative Cloud. Met het digital asset managementsysteem van Adobe Experience Manager kan content automatisch worden geïdentificeerd en gesynchroniseerd op basis van metadata die wordt toegevoegd in Creative Cloud.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment