‘Conversie van 20 procent voor beste landingspagina’s travel’

Geen reacties
Tags:
Posted 01 mei 2017 in nieuws

Bijna de helft van de travel marketeers heeft minstens één slecht converterende landingspagina onder hun hoede. Optimalisatie die te wensen overlaat kost de marketeer 905 conversies per kwartaal. Dit heeft conversiespecialist Unbounce berekend.

Unbounce bekeek tien sectoren, waaronder travel, en publiceerde de resultaten in een Benchmark Report. Per reismarketeer werden gemiddeld 331,6 conversies gerealiseerd in het afgelopen kwartaal. Tien procent van de landingspagina’s scoorde een conversieratio van 19,7 procent. De mediaan was 5 procent. Een kwart van de onderzochte landingspagina’s deed 2,1 procent. Daar valt dus nog een en ander te verbeteren, aldus Unbounce.

unbounce

Volgens het bedrijf is er geen duidelijke aanwijzing dat leesgemak een rol speelt maar desalniettemin adviseert Unbounce het taalgebruik simpel te houden. Verder is te veel informatie op de landingspagina in travel een conversiekiller. Elk woord dat je gebruikt moet een duidelijk doel hebben, aldus het rapport. Positief taalgebruik is ook heel belangrijk: als 1 procent van de tekst de lezer onbewust doet denken aan gevoelens van angst of boosheid, kan de conversie met 25 procent inzakken.

Bezoekers van reissites hebben enige twijfel over hoe legitiem de aanbiedingen zijn. Daarom is het belangrijk om woorden te gebruiken die vertrouwen scheppen. Wie 7 tot 10 procent van de tekst daarvoor gebruikt, realiseert tot 20 procent betere conversiecijfers.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment