Secret Escapes wil complementair boekingskanaal zijn voor hotels

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 20 apr 2017 in nieuws

Wie een tv heeft, kent de commercial van Secret Escapes. Het bedrijf biedt hotels en vakanties met korting aan aan leden. In de Benelux zijn dat er inmiddels 2 miljoen, vertelt managing director Ognjen Zeric.

Hoeveel van die 2 miljoen mensen boeken daadwerkelijk een reis of hotel?

“Daar geven we geen cijfers over. Er is in elk geval genoeg conversie en betrokkenheid om onze marketinguitgaven te rechtvaardigen. Wat ik wel kan zeggen is dat de conversie afhangt van het kanaal. Zo zien we dat mensen die via tv-commercials bij ons terechtkomen eerder iets boeken dan mensen die via Facebook onze site bezoeken. De ontwikkeling van Secret Escapes in de Benelux is wat dat betreft vergelijkbaar met andere markten. We zijn heel blij met de groei en de samenwerking die we hebben met hotels en touroperators op deze markt.”

Hoe komt het aanbod tot stand? Is het een dumpstore of heeft de klant inbreng?

“Natuurlijk proberen we zoveel mogelijk rekening te houden met wat de klant interessant vindt. We weten waar Nederlanders graag naartoe reizen en welke prijsstructuur het beste werkt. Dat proberen we in te kopen. Met onze hotelpartners gaan we daarover het gesprek aan zodat we tot een aanbod kunnen komen dat voor alle partijen werkt.”

Secret EscapesHet members-only model is ontstaan doordat hoteliers de online reisagenten (OTA’s) een laagsteprijsgarantie moesten geven op openbare tarieven, de zogeheten rate parity clausule. De EU heeft dit verboden. Wat voor gevolgen heeft dit voor jullie businessmodel?

“Geen. Het members-only concept heeft twee voordelen. Hoteliers vinden het prettig dat hun kortingen alleen zichtbaar zijn voor mensen die zijn ingelogd, zodat er weinig kannibalisatie optreedt. Wij bevinden ons niet in het speelveld van mensen die precies weten waar en op welke datum ze ergens naartoe willen, dat is het terrein van de metazoekmachines en OTA’s. Onze content is gericht op het bieden van inspirerende content en goede aanbiedingen. Voor ons is het grote voordeel van het members-only model dat we weten wie onze klanten zijn. Ze moeten zich immers inschrijven en hun e-mailadres geven. Voor ons is het verdwijnen van de rate parity-clausule dan ook geen reden om af te stappen van het lidmaatschapsmodel. Wel verwachten we dat meer hoteliers zich bij ons zullen durven aan te melden, nu ze zich ervan bewust zijn dat ze vrij zijn in hun tariefstelling.”

Missen jullie boekingen doordat jullie prijzen niet te vinden zijn in metazoekmachines?

“Integendeel. We laten bij elk kamertype een link zien naar een OTA, omdat we transparant willen zijn in de prijsstelling. Onze leden hoeven in principe dus niet meerdere sites te bezoeken om het beste tarief te vinden.”

Hoe houdbaar is zo’n aanbiedingensite voor hotels als verkoopkanaal? Ze bouwen geen loyale klantenkring op die bereid is de normale prijs te betalen.

“Wij willen een lange-termijnrelatie met de hoteliers en touroperators op ons platform, geen eenmalige prijsknallers. De beste hotels hebben ook te maken met hoog- en laagseizoenen. Zij willen graag het hele jaar vol zitten en daar kunnen wij bij helpen. Onze leden zijn frequente reizigers, die flexibel zijn qua reistijd en dus niet afhankelijk van schoolvakanties. Het mooie is dat onze leden gemiddeld meer uitgeven dan bij een OTA. Dit komt doordat OTA’s vooral standaard kamers verkopen, terwijl bij ons meestal een hogere categorie kamer met korting kan worden geboekt. Stel, de standaard kamer kost 100 euro op Booking.com en de suite 250 euro. Als wij die suite voor 150 euro verkopen, heeft het hotel 50 euro meer aan inkomsten dan wanneer die prijsbewuste klant op Booking de standaard kamer had genomen. Kortom, we zijn een complementair verkoopkanaal dat zorgt voor een betere bezetting en hogere inkomsten.”

Jullie bieden op de site de mogelijkheid om via Skyscanner een vlucht te boeken. Is dynamic packaging de volgende stap?

“Het zou een logische zet kunnen zijn, maar op dit moment werken we voor pakketreizen tot volle tevredenheid samen met touroperators.”



Almost all schools offer mini-mba course in the open and in the corporate format that focuses on the characteristics of the customer’s company Almost all schools offer mini-mba course in the open and in the corporate format that focuses on the characteristics of the customer’s https://collegepapers.co.uk company


Add Your Comment