Trendwords Challenge 2017: de stemmen zijn geteld

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 19 Apr 2017 in nieuws

2017 is het jaar van Augmented Reality, blockchain en Artificial Intelligence. Dat is de voorspelling van de meer dan duizend marketeers die mee hebben gedaan aan de Achmea Trendwords Challenge.

Achmea riep innovatieve marketingprofessionals op om te laten weten van welke trends zij dit jaar de hoogste verwachtingen hebben. Bianca Borgelink is een van de professionals die de top-drie juist voorspelde en wint daarmee een drone. Gefeliciteerd!

De meeste stemmen gingen naar Augmented Reality. Sinds de Pokemon Go-hype kan niemand meer om deze technologie heen, die natuurlijk niet alleen toepasbaar is op spelletjes. AR wordt bijvoorbeeld al gebruikt om consumenten te laten zien hoe dat nieuwe bankstel in hun woonkamer zou staan. Wie goede AR-content biedt, kan klanten gemakkelijker over de streep trekken en de conversie verhogen.

Achmea is zelf ook bezig met de mogelijkheden van Augmented Reality. Vorig jaar werd het bijvoorbeeld ingezet bij een groot tech-evenement voor jongeren en studenten, die via headsets het verhaal van Achmea konden beleven.

Het tweede trendword, blockchain, staat nog in de kinderschoenen maar er liggen allerlei interessante toepassingen op de tekentafel. Banken en financiële instellingen zijn druk bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden. Maar je kunt blockchain ook gebruiken bij loyaliteitsprogramma’s als een soort digitale grootboektechnologie die de talloze spaarkaartsystemen overbodig maakt. Of in online advertising om transparantie te creëren in het ecosysteem van spelers, rollen, kanalen, formats en algoritmen.

Achmea is ook benieuwd wat er allemaal kan met blockchain en heeft zich daarom aangesloten bij het B3i-initiatief, dat een nieuwe, open en veilige digitale manier van boekhouden voor de verzekeringssector wil ontwikkelen. Het idee is dat met blockchain op verschillende plaatsen gelijktijdig transacties of aanspraken kunnen worden vastgelegd, waardoor de efficiëntie en veiligheid wordt vergroot. B3i onderzoekt de haalbaarheid hiervan.

Sommige experts denken dat de nummer drie van de lijst, Artificial Intelligence, een grotere impact op marketing zal hebben dan social media. Met Artificial Intelligence en de bijbehorende technologieën van natuurlijke-taalverwerking en machine learning kun je klanten persoonlijk benaderen waardoor ze een betere merkbeleving hebben. Dit geldt natuurlijk ook voor de marketeers van Achmea, die altijd op zoek zijn naar slimme toepassingen om de 8 miljoen klanten nog beter van dienst te zijn.

Drie trendwords en een zee aan mogelijkheden: 2017 belooft weer een innovatief en uitdagend jaar te worden voor marketeers. Kun je niet wachten om met deze en andere trends aan de slag te gaan? Achmea ook niet. Kijk daarom op werkenbijachmea.nl welke kansen ze bieden.


Add Your Comment