H&M opent nieuw label online in 18 landen

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 31 Mrt 2017 in nieuws

H&M Group zet dit voorjaar een nieuwe winkelformule in de markt. Bij de lancering heeft Arket één flagshipstore, in Londen, en achttien digitale puien in Europa.

Na Regent Street in Londen krijgen Brussel, Kopenhagen en München ook hun eigen Arket-winkels op toplocaties. Het winkelend publiek vindt hier winkels die iets hoger dan H&M zijn gepositioneerd. Ze vinden er kleding van H&M maar ook van andere fabrikanten en, als de locatie het toestaat, in inpandig café. Nordic Kitchen-stijl.

Het assortiment is voor mannen, vrouwen en kinderen en naast kleding ligt er ook een selectie kleinere huishoudelijke artikelen in de schappen. De kernwoorden, zo verwoordt de leiding van H&M het concept, zijn: eenvoud, tijdloos en functioneel design.

Rond het moment van de opening van de Londense winkel zullen ook achttien webwinkels live gaan. Ook Nederlandse en Belgische belangstellenden kunnen dan direct al terecht bij Arket.com. Het Instagramaccount heeft nu al duizend volgers.

Voor het Zweedse textielconcern is Arket de achtste winkelformule. Andere labels zijn: COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday H&M Home en H&M. De laatste is het grootste merk, actief in 65 landen. Nog steeds worden daarvoor webwinkels in nieuwe landen geopend. In de komende maanden zijn dat: Turkije, Taiwan, Hong Kong, Macau, Singapore en Maleisië.

H&M Home bestaat alleen op internet, maar het plan is om volgend jaar voor deze meubel- en interieurzaak het eerste fysieke verkooppunt te openen.

De leiding zegt: “We blijven werken aan onze omnichannelstrategie, wat inhoudt: het integreren van onze winkels in het online verkoopproces.” Dat lijkt erop te wijzen dat het concern de webwinkels als het primaire verkoopkanaal is gaan zien en dat de fysieke winkels daar een ondersteunende rol bij vervullen.

H&M Group boekte in het afgelopen kwartaal een omzet van 570 miljoen euro, een toename van zeven procent. De nettowinst daalde met 3,5 procent naar 26 miljoen euro.

Foto: Elvert Barnes (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment