Google wil meer recensies webwinkelend publiek

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 16 mrt 2017 in nieuws

Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.

Eigenlijk gaat het om een verbouwing van een bestaande dienst. Het zogeheten Trusted Stores-programma wordt deze maand omgebouwd tot Customer Reviews. De optie ‘aankoopbescherming’ verdwijnt, maar dat stond in Nederland toch al niet bijster hoog op de radar.

Google wilde eerder dit jaar de, toen nog vermeende, migratie van Trusted Stores naar Klantenreviews niet aan Emerce bevestigen. Ecommerce News vond bevestiging bij Amerikaanse bronnen.

Willen webshops een badge voor Klantenreviews op hun site gaan voeren, moeten ze wel een opt-in vragen in de checkout. Een opt-in om de kopende klant later te mogen benaderen met een mailtje, met daarin de vraag om een recensie. En die kan dan weer als wegingsfactor voor SEO worden meegenomen en als displayoptie bij Google Shopping-resultaten.

Deze stap is de volgende in een proces van Google om een breed dienstenpakket aan te bieden aan webwinkels.

De nieuwe recensiedienst wordt onderdeel van Google Merchant Center. Daar vallen behalve Mijn Bedrijf, waarmee een onderneming zichzelf goed op Maps plaatst, ook de campagnes op Google Shopping onder. Dat gaat over de (betaalde) vermeldingen van producten in Shopping, onderdeel van AdWords.

Het technologiebedrijf is al langer bezig om meer recensies aan consumenten wereldwijd te ontlokken. Tot nu toe gebeurde dat enkel via Google Maps, wat vooral om fysieke locaties gaat. Klantenreviews is de online tegenhanger, of: uitbreiding, hiervan.

Twee internationale leveranciers van recensietechnologie zijn Trustedpilot en Kiyoh. Een Nederlandse speler is The Feedback Company.

Foto: Thijs Paanakker (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce » Freigestellt von der wehrpflicht waren adelige, angehörige ghostwriter hamburg der kirche, beamte sowie einwanderer


Add Your Comment