30 miljoen euro verlies voor Takeaway, maar omzet stijgt snel

Geen reacties
Tags:
Posted 15 Mrt 2017 in nieuws

Het beursgenoteerde Nederlandse bedrijf Takeaway verwerkte vorig jaar in zijn vijf belangrijkste markten vorig jaar 49,3 miljoen bestellingen, 46 procent meer dan een jaar geleden. Dat leverde een omzet op van 111,6 miljoen euro, vergeleken met 76,7 miljoen in 2015. Onder de streep is er een verlies van 30,9 miljoen.

CEO Jitse Groen noemt 2016 een ‘opwindend jaar’, waarin een substantiële groei voor de maaltijdbezorger werd gerealiseerd. De groep heeft 28.787 aangesloten restaurants en bijna 8,9 miljoen vaste klanten (6,7 miljoen een jaar eerder).

De EBITDA voor Nederland (waar Takeaway bekend is als Thuisbezorgd) was met 34,7 miljoen euro gelijk aan vorig jaar. De omzet in Nederland bedroeg 55,2 miljoen euro. België is net als Nederland winstgevend. Opstartkosten in Duitsland hebben de resultaten voor de totale groep wel onder druk gezet: het bruto bedrijfsresultaat was 18,3 miljoen negatief. Het nettoverlies zelfs 58 hoger dan een jaar geleden.

Het bedrijf verwacht dit jaar 25 procent meer orders nu Takeaway.com in Duitsland duidelijk het marktleiderschap naar zich toe heeft getrokken. Vorig jaar is Takeaway gestopt met zijn Britse activiteiten. Dat moet een besparing opleveren van 1 miljoen euro per jaar.

Takeaway debuteerde in september op de Amsterdamse beurs. De koers van het aandeel sloot op de eerste dag dag 6,5 procent hoger op 24,50 euro. Inmiddels is dat opgelopen naar 34 euro.



Lees het volledige bericht op Emerce » visit web-site


Add Your Comment