TUI spreekt millennials aan met Travellr-app

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 06 Mrt 2017 in nieuws

TUI heeft een nieuwe app geïntroduceerd die besluiteloze vakantiegangers helpt om hun volgende reisbestemming te vinden. Door foto’s à la Tinder naar links of rechts te swipen bepaalt het algoritme wat de beste match is.

De foto’s zijn Instagrambeelden van duizenden echte vakantiegangers.

Met Travellr wil TUI allereerst millennials aanspreken. Het idee van de app is ontstaan tijdens de Reiswerk Studenten Challenge in Macedonië vorig jaar mei dus de doelgroep is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de app.

Een korte test levert bij ons geen hogere matchresultaten op dan 54 procent, terwijl de getoonde resultaten toch echt aansprekende vakantiebestemmingen zijn. “Bij het eerste match rate willen we altijd minimaal 50 procent hebben,” legt Edwin Hof, Digital Director van TUI Benelux, uit. “Het is een zelflerend algoritme. Je krijgt dus een hoger matchpercentage zodra je de webapp langer gebruikt en vaker ‘ja’ of ‘nee’ swipet.”

Conversie is fase twee

Wanneer Travellr een match heeft gevonden, krijgt de gebruiker drie bestemmingen te zien. Wie doorklikt, krijgt in de app een korte toelichting en de mogelijkheid voor meer informatie door te gaan naar de TUI-landingspagina van die bestemming. Daar staan ook boekingsmogelijkheden. Is dat niet wat omslachtig? Hof: “Doel voor fase één is dat we een zo hoog mogelijk engagement in de app hebben met een groot bereik. Daarnaast willen we de ‘awareness’ van de producten en bestemmingen van TUI onder de gebruikers verhogen door ze te verrassen met een match. In de tweede fase zullen we meer gaan sutren op boekingen en conversie.”

De app is nog niet te vinden in de app stores. “We willen eerst testen of de webapp aanslaat,” legt Hof uit. “Daarom hebben we ervoor gekozen om te starten met een webapp. De komende weken kijken we of we ook een native versie gaan bouwen en zullen we de applicatie ook gaan integreren in onze TUI-app.”

Daarnaast overweegt TUI om deze manier van zoeken ook op TUI.nl beschikbaar te maken. “We willen eerst het gebruik van de webapp goed gaan monitoren. Bij succes zullen we deze manier van zoeken ook in onze website integreren.”

De verzamelde data zal TUI vooral gebruiken voor marketingdoeleinden, aldus Hof. “Je hoeft als gebruiker niet in te loggen. Wij zullen de gebruikers op een relevante manier en met een relevante boodschap gaan retargeten.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment