HRS gebruikt beacons voor inchecken bij hotel

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 28 Feb 2017 in nieuws

Hotelboekingsportal HRS heeft zijn app uitgebreid met de mogelijkheid mobiel in- en uit te checken. Daarbij worden beacons gebruikt, zodat de receptionist precies weet wie de gast is en wat zijn of haar voorkeuren zijn.

De nieuwe functionaliteit is gebaseerd op technologie van start-up Conichi, waarin HRS anderhalf jaar geleden 7 miljoen euro investeerde.

De gast slaat in zijn persoonlijke profiel informatie op over bijvoorbeeld allergieën, een late check-out of lievelingskrant. Daarin is uiteraard ook zijn boekingsgegevens opgeslagen. Zodra de reiziger het hotel binnenloopt, ziet de receptionist op zijn tablet wie het is en kan de incheckprocedure veel sneller worden afgehandeld. Bovendien kan het hotelpersoneel inspelen op de persoonlijke voorkeuren van de gast.

In de app wordt aangegeven of het geboekte hotel gebruikmaakt van de zogeheten Smarthotel-functie. Tot nu toe zijn dat driehonderd hotels in het portfolio van 300.000 accommodaties.

In de nabije toekomst wil HRS ook de betaling en afhandeling van de factuur mogelijk maken via de app. De gast kan bijvoorbeeld aangeven of het verblijf zakelijk of privé in rekening moet worden gebracht en deze mobiel betalen. De factuur krijgt hij vervolgens in zijn mailbox. Ook onderzoekt HRS de mogelijkheid om van de app de kamersleutel te maken.

Volgens HRS moet de nieuwe appfunctionaliteit in- en uitchecken net zo gemakkelijk maken als een Uber-taxi bestellen. De HRS-app is 20 miljoen keer gedownload en 40 procent van de zoekopdrachten wordt op een smartphone of tablet gedaan.

Vooralsnog is HRS Smarthotel alleen beschikbaar voor iOS-apparaten.



Lees het volledige bericht op Emerce » Rather than swiping a card, the user simply has to touch the nfc device to a reader, http://spying.ninja/ and the payment is processed


Add Your Comment