RIDE wint pitch Harley-Davidson Benelux

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 22 Feb 2017 in nieuws

Contentbureau RIDE heeft een pitch gewonnen om de socialcampagnes voor Harley-Davidson te verzorgen en in de Benelux leads te genereren.

Zo gaat de motorbouwer socialmedia ook inzetten als kanaal om daadwerkelijk transacties te genereren. Daarnaast wil het bedrijf werken aan zijn imago onder jongere rijders.

Digital Marketing Specialist van Harley-Davidson, Nienke Wynia, onderbouwt haar keuze: “RIDE kwam in de pitch niet alleen als creatiefste bureau uit de bus, ook bestaat het team uit een aantal fervente motorrijders. Het is voor ons een grote pree als onze partners het vrije gevoel van motorrijden echt kennen.”

Haar werkgever heeft te kampen met een koperspubliek dat vergrijst. Dat is met name op de Amerikaanse thuismarkt te merken. Het jaar 2016 werd afgesloten met een kleine min in de omzet en een kleine plus van het aantal rijders in de VS.

Harleys doelstelling voor het komende decennium is ‘een nieuwe generatie rijders van Harleys-Davidsons wereldwijd opbouwen’. Sociale media zijn bijna onontbeerlijk om het nieuwe publiek te bereiken.

Foto: Jun Seita (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment