Netprofiler en Clickvalue gaan samen

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 09 Feb 2017 in nieuws

Online marketingbureaus Netprofiler en Clickvalue voegen hun activiteiten samen in het nieuwe bedrijf LevelUp Group. Vanuit de groep zullen later dit jaar nieuwe, specialistische labels worden gelanceerd. Overnames worden niet uitgesloten.

Eigenaren David Beentjes en Daniel Markus van ClickValue en Frans Appels van Netprofiler voegen hun aandelen samen in het nieuwe bedrijf Levelup Group. Over de waardering zeggen ze niets. De gezamenlijke omzet ligt rond de vijf miljoen euro.

Algemeen directeur van de bedrijvengroep wordt David Beentjes. Er werkt 71 man die samen 200 klanten bedienen in zestien landen.

Frans Appels ligt aan Emerce toe: “Online marketing wordt een kennismarkt. Je moet mensen goed opleiden en richting klanten laten zien welke diepe specialismes je in huis hebt. Gezamenlijk kun je ook efficiënter werken en makkelijker grotere klanten en projecten doen. Dat zijn de belangrijkste drijfveren voor de zoektocht die eindigde bij ClickValue.”

Het bouwen van een bedrijvengroep is niet Appels’ hoofdmotief. “Ik wil kunnen blijven doorgroeien en heb naar een aantal bedrijven gekeken. David Beentjes ken ik al sinds de tijd dat ik Netprofiler begon in 2003. Onze bedrijven liggen qua cultuur dichtbij elkaar. Bovendien staat bij hen het meetbaar maken van resultaten ook centraal.”

In de loop van dit jaar willen de ondernemers nog een aantal nieuwe labels op de markt brengen vanuit de LevelUp Group. Welke dat exact zijn, houdt Appels nog voor zich. Ze bevinden zich echter stuk voor stuk in de hoek van online marketing. ClickValue kan expertise inbrengen over optimalisatieconversie, Netprofiler over analytics.

Begin zomer verhuizen ClickValue en Netprofiler naar een nieuwe, gezamenlijke locatie in Amsterdam-Oost. De namen van de bedrijven blijven behouden.

De ondernemers sluiten toekomstige overnames niet uit. De groei financieren ze uit eigen middelen. Er lopen geen gesprekken met externe investeerders om de beoogde groei te kunnen versnellen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment