Polarsteps introduceert fotoalbum en werkt aan reisplanner

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 08 Feb 2017 in nieuws

Polarsteps heeft een nieuwe functie aan de app toegevoegd: een ‘instant’ fotoalbum. Volgens oprichter Koen Droste heeft de reiziger behoefte aan een tastbare herinnering. En de volgende feature is een tripplanner.

Met Polarsteps kunnen gebruikers hun reis vastleggen in beeld en tekst en deze delen met de thuisblijvers. Dankzij GPS wordt de route automatisch vastgelegd, inclusief statistieken over de afgelegde afstanden, de hoogte, het weer, enzovoorts. Deze informatie wordt door de gebruiker onderweg ‘verrijkt’ met bijvoorbeeld foto’s.

Na afloop van de reis kan dit virtuele reisboek nu echt worden afgedrukt als een ‘Travel Book’, zoals Polarsteps het fotoalbum noemt. Ze zijn verkrijgbaar in vier kleuren, hebben maximaal 300 pagina’s en kosten vanaf 20 euro per stuk (inclusief verzendkosten). “Dit is onze eerste stap richting een verdienmodel,” vertelt Droste. “We zijn gestart met het idee dat we eerst het platform goed moesten neerzetten, zodat mensen het daadwerkelijk zouden willen gebruiken. Dat is gelukt. Er zijn inmiddels meer dan 50.000 reizen vastgelegd via Polarsteps in 184 landen. Wat we als feedback kregen van gebruikers, is dat ze graag een tastbare herinnering aan hun reis wilden hebben. Dat past binnen onze visie dat we reiziger voor, tijdens en na de reis van dienst willen zijn. Vandaar dat we gestart zijn met het Travel Book als service.”

De volgende stap is volgens Droste dat Polarsteps helpt bij het plannen van de reis. “Ook dat is een veelgevraagde feature. Wij beschikken natuurlijk over heel veel data over waar mensen tijdens hun reis naartoe gaan. Die informatie gaan we structureren zodat gebruikers deze tips kunnen gebruiken bij het vaststellen van de route. Denk daarbij aan activiteiten, accommodaties, transport en tickets. Onze verdiensten komen in dit scenario uit een affiliate model.”

Dit tweede verdienmodel wordt komend jaar ingevoerd, vertelt Droste. “Wij willen blijven groeien, dus onze primaire focus is het platform. Daarnaast verwachten we in de tweede helft van dit jaar de eerste functionaliteiten rondom het plannen van de trip live te hebben.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment