Duitse e-commerce in 2016: 100 miljard euro


Duitse consumenten gaven in 2016 voor honderd miljard euro uit aan aankopen bij webwinkels. Dat is meer dan twintig procent van de omzet van de totale detailhandel.

Dat rekent adviesbureau Schickler voor in een terugblik op de markt. Het gaat hierbij om de verkoop van producten en diensten. De eerste groep is daarin de grootste component, goed voor 52,5 miljard euro. Dat is een stijging van twaalf procent ten opzichte van 2015.

Voor het nu lopende jaar verwacht de onderzoeker dat de uitgaven aan fysieke producten zullen groeien met 5,2 miljard tot 57,7 miljard euro. Een plus van tien procent.

De omzet immateriële zaken als verzekeringen, reizen en abonnementen lag vorig jaar op 44,9 miljard en kan dit jaar groeien tot 48,2 miljard euro.

Digitale producten als software, video, audio en digitale boeken zijn goed voor 6,1 miljard euro en kunnen dit jaar een bovengemiddelde groei laten zien van twintig procent.

Foto: Matthias Ripp (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.