Mirabeau: ‘We krijgen er duizenden digital collega’s bij’

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 30 Nov 2016 in nieuws

“Blijft de naam Mirabeau en blijf ik. Dat zijn de meest gestelde vragen. Ja op allebei”, aldus directeur Adjan Kodde. Als onderdeel van Cognizant kan zijn bedrijf op het technologische wereldtoneel meespelen.

In een vraaggesprek met Emerce licht Kodde het hoe, wat en waarom toe van de voorgenomen overname van Mirabeau door het Amerikaanse IT-concern Cognizant. Het Nederlandse bureau komt te vallen onder het bedrijfsonderdeel Digital Business.

Gevraagd naar het waarom antwoordt klinkt het: “We zien de vraag van de klant enorm verbreden. De ontwikkelingen gaan heel hard. Kijk naar zaken als kunstmatige intelligentie, machine learning, en data analytics. Het is hard werken om dat bij te benen en dat ook nog eens op grote schaal aan te bieden.”

“Opdrachtgevers vragen in toenemende mate naar bedrijven die de hele stack kunnen bieden van online marketing tot de onderliggende technologie. Wat je aan de voorkant belooft, moet je aan de achterkant kunt waarmaken. Omgekeerd geldt ook, dat als je meer grip op de achterkant hebt, dan je aan de voorkant meer kunt bieden. Het is prettig voor klanten als je alles in de hand hebt.”

‘Alles kunnen bieden’ is in de nieuwe constellatie geen holle frase, maar een realistische ambitie. Immers, Cognizant is een beursgenoteerd concern met vestigen in tientallen landen. Er werkt in totaal 256.000 man.

De leiding van Mirabeau heeft afgelopen kwartalen regelmatig met marktpartijen gesproken over de toekomst van het bedrijf. “We zijn op hen aangeslagen omdat ze goed aangeven waarom ze met ons verder wilden gaan. We vonden elkaar op inhoudelijk en strategisch vlak. Cognizant heeft een duidelijke ambitie op digitaal terrein en hebben een neus om de goede partijen met elkaar te verbinden.”

Het is niet lastig voor te stellen dat de airlineklanten van Cognizant in contact worden gebracht met het Nederlandse bedrijf. Mirabeau brengt onderscheidende vaardigheden mee op het gebied van creatie en executie aan de front end.

“Wat er verder verandert? We blijven hetzelfde maar krijgen er duizenden digital collega’s bij waar we een beroep op kunnen doen.”

Foto: prayitnophotography (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment