Cognizant lijft Mirabeau in

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 29 Nov 2016 in nieuws

De Amerikaanse IT-dienstverlener Cognizant neemt voor een on bekend bedrag Mirabeau over, het bureau voor digital marketing en customer experience. Door de overname breidt Cognzant zijn expertise op het gebied van digitale activiteiten in Europa flink uit.

Mirabeau en haar circa 260 specialisten worden, met behoud van de eigen naam, onderdeel van Cognizant Digital Business van Cognizant. Cognizant is een dienstverlener op het gebied van consultancy, technologie en business process outsourcing, de activiteiten op het gebied van digital zijn geclusterd in het onderdeel Cognizant Digital Business.

Het hoofdkantoor van Mirabeau is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf dat werd opgericht in 2001 is met name gespecialiseerd in de sectoren travel & hospitality, finance, retail en B2B. Klanten zijn onder meer Air France KLM, ING, Maxeda, MoneYou, Leaseplan en Transavia. Mirabeau is de vaste online strategisch partner van KLM en Transavia.

“De meest succesvolle bedrijven van dit moment zijn organisaties die goed weten in te spelen op snel veranderend klantgedrag. De voorkeur van de consument voor digitale toepassingen dwingt bedrijven tot een betere integratie van marketing, design en back-end technologie, wat in veel gevallen leidt tot een volledige digitale transformatie binnen bedrijven”, zegt Adjan Kodde, mede-oprichter en algemeen directeur van Mirabeau in een verklaring.

“Door samen te gaan kunnen we onze opdrachtgevers nog beter helpen om online succesvol te zijn en verhogen we onze slagkracht zowel in Nederland als daarbuiten.”

Cognizant is een aan de Nasdaq genoteerd IT-bedrijf met 256.000 medewerkers. In het derde kwartaal van 2016 noteerde het een omzet van 3,5 miljard dollar, een toename van 8,4 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Mirabeau is zijn derde overname van dit jaar, de enige Europese. In 2015 vonden geen overnames plaats.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment