Univé zet chatbots in voor klantencommunicatie

Geen reacties
Tags:
Posted 23 Nov 2016 in nieuws

Verzekeraar Univé experimenteert sinds enkele weken met geautomatiseerde chats. Klanten die een adreswijziging willen doorgeven, een schade op de woonverzekering willen melden of een premie voor de woonverzekering willen berekenen, hebben de kans door een chatbot geholpen te worden.

Univé verwacht dat chatbots kunnen helpen om de totale klantervaring te verbeteren. Men test bijvoorbeeld of klanten het prettiger vinden om met een chatbot te praten of om een webformulier invullen.

In de eerste weken hebben er dagelijks zon twintig klanten een gesprek gevoerd met een chatbot. Iets minder dan de helft van de gesprekken kon volledig door de chatbot worden afgehandeld. In de andere gevallen heeft een adviseur het gesprek overgenomen. De chats die niet goed worden doorlopen worden aangepast.

Univé werkt voor de proef samen met de Nederlandse startup flow.ai.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment